Skip to main content

Sexual life in ancient Egypt I. The attitude of the ancient Egyptians towards sex


The most explicit statement concerning the Egyptian attitude towards sexual behaviour refers not to the act itself, hut to the circumstances, and is given by Hcrodotus :" "The Egyptians were the first to make it a matter of religious observance not to have intercourse with women in temples nor to enter a temple without washing after being with a woman".


A temple was a place where physical purity was the rule; at least for those allowed to go beyond the forecourt (only priests and high officials were allowed to do so). That intercourse makes a man impure and unfit to enter a holy place is well known in Islam, and it is undoubtedly the same idea that lies behind the ancient prohibition. That some women were allowed to be present with men in the temple is evident from Herodotus' remark, and if those with whom a man might have intercourse were ordinary women coming from outside it are not easy to imagine the circumstances, unless they were prostitutes seeking their clientele in the crowd. It is far more likely that members of the female staff of the temple are meant, though whether temple prostitutes existed, as elsewhere in the Near East, in ancient Greece, and in India," cannot be ascertained on the basis of the available material, which is practically nonexistent.?
Herodotus has another important observation in 1,182, namely that the woman who slept in the temple at Thebes had no intercourse with men. The woman in question was undoubtedly the limt nt», the "god's wife", The gods, particularly the ithyphallic Amlin, also had a harim consisting of J.nrwt, but there is no indication that these women ever had intercourse with anyone in this Iunctiori'
That intercourse in holy places was considered unseemly at a much earlier date appears from the text of the Book of the Dead, where the negative confession includes a statement that "I did not fornicate in the sacred places of the god of my town".
The Egyptians knew that pregnancy resulted from intercourse, or rather from the introduction of semen into the woman's body, whether through the vagina, the anus, the mouth, or the earY Procreation was a necessity of life, but the existence of various contraceptives suggests that this was not the only purpose of the act. " That it was also perfonned for pleasure is evident from many literary references. " and from the fact that one of the words used was llIjmngm, though mostly when a god was involved.
As far as extra-marital intercourse and adultery are concerned, there is universal condemnation, except for a reference to the king in the Pyramid Texts.
The result was fatal to the woman, and only in the Late Period could sheescape by being divorccd. "Men were advised against it, just as they were also recommended to abstain from relations with prostitutes. 21 The disaster into which a man can be led by women who want money in exchange for their favours is described in the story of Setn

Popular posts from this blog

الغاء الجاذبية عند بناء الاهرامات

النظريات السابقة والآراء المختلفة عن أسلوب بناء الأ هرامات بـعـد أيـام قـليلة فـقـط مـن إرسـالي رسـالـة لجـريـدة الأهـرام أعلنها فيها اكتشافي للسر الهندسي الحقيقي لبناء الهـرم الأكبـر .. وطلبي مساعدة مؤسسة الأهرام لإعـلان هذا الاكتشاف البالغ الأهمية للعـالم كلـه .. وفي صباح يوم  السبت  18  يوليو  1998 م  .. إذ بي أفاجأ بحملة صحفية قادتها مؤسسة الأهرام للتغطية على كشفي الهام لأسباب لا يعلمها إلا اللـه .. وبدأت الحملة بنشـر الخبر التالي في  الصفحة الاولى  من جريدة الاهرام .. يقول الخبر بالحرف الواحد : ( الفراعنة ألغوا الجاذبية عند رفع أحجار الأهرامات ) ( أكد فريق من علماء هندسة العمارة وعلم المصريات أن الفراعنة تمكنوا من إلغاء الجاذبية الأرضية عند رفع الأحجار التي استخدمت في بناء الأهرامات وتحريكها لمسافات طويلة وذلك عن طريق توجيه ذبذبات صوتية خاصة وشحنات كهروستاتيكية لتسهيل عملية رفعها . صورة المقـال وصرح الدكتور أستاذ هندسة العمارة بالجامعة وخبير علم المصريات للمحرر العلمي بأن هذا التفسير لطريقة بناء الاهرامات جاء من خلال برديتين .. ...

Sex in Ancient Egyptian:

Top of Form Egyptians believed that radishes were aphrodisiacs. Lettuce has been described a the Viagra of the Egyptian era. The sexual genitalia of animals was believed to promote youth and sexual vigor. Body paste and facial creams were made of calf penises and vulva's.

حضارة اليمن : ذو نواس الحميري ومحرقة المسيحيين

رسم تخيلي لذو نواس بريشة اليهودي بين إبراهامسن كانت اليمن في أيام الحميريين تجمع الكثير من الديانات منهم من بقي على الوثنية وكان للمسيحيين وجود وكانوا ملوكا على حمير بلإضافة لوجود يهودي قوي فاليهود إن لم يكونوا ملوكا فإن بعض الأشراف وأقيال القبائل كان يهوديا بلا شك. وردت نصوص مثل :"برك وتبرك سم رحمن ذو سمين ويسرائيل وإلهمو رب يهود ذي حرض بدهمو شهرم" وترجمة النص :" تبارك اسم رحمن صاحب السماء إله إسرائيل رب يهود الذي ساعد عبده شهر"  وورد نص يشير إلى استقلال القبائل نماء روح العصبية والتحزب القبلي التي لاتعرف مصلحة سوى مصلحة القبيلة. فورد عن حروب بين كندة ومذحج وأرحب و"ثعلبن" (وقد تكون ثعلبن هذه هي المقصود بها دوس ثعلبان الواردة في كتب الإخباريين  ) ومضر  في عهد ملك يدعى "معد يكرب يعفر"  يرجع الباحثون تاريخ النص المسندي إلى سنة 516 للميلاد  ذكر أهل الأخبار أن ملكا يدعى "لخيعة ينوف ذو شناتر" كان قبل ذو نواس ولم تكتشف كتابة بخط المسند تشير إلى ذلك ولا إلى "ذو نواس" بهذا الاسم. فقد ورد اسمه بصيغة ...